“Jingle” all the way…

Incep sa realizez ca odata cu trecerea sarbatorilor de iarna si a celor “indragostibile”  va veni, ca un ciclu prestabilit in fiecare an, sezonul nuntilor. Ca de fiecare data iar intru in panica atunci cand vad ca las totul pe ultima suta de metri. Incepand de la rochie, clutch, pantofi si camasa sotului, imi este greu sa gasesc un sincron al culorilor. Marea problema o reprezinta pentru mine pantofii: niciodata nu gasesc culoarea care imi trebuie, iar daca gasesc, cu siguranta nu imi vin. Majoritatea site-urilor ofera o singura imagine ca fiind reprezentativa pentru produs, oferind apoi doar variante de culoare, care desigur, nu apar la cautarea initiala.

Si uite asa pierd eu timpul cautand la variantele de culoare ale produselor,  pana…. gasesc un site interesant. Initial credeam ca e ceva in genul site-urilor de comparare pret, insa am descoperit cu mare drag ca le este net superior datorita unei caracteristici de nisa in categoria lui: cautare dupa culoare si centralizare a produselor din magazinele partenere.


Ce este Jingle.ro?

In cuvinte simple, Jingle.ro este un motor de cautare romanesc in functie de culoare.
Ce este un motor de cautare?
Un motor de cautare este un program ce stocheaza intr-o baza de date diferite site-uri, informatii, continut, titlu, cuvinte cheie, etc si care, atunci cand este folosit de mine, de tine, de cei care cauta informatii de orice fel, cauta in propria baza de date informatiile de interes pentru noi, urmand sa ni le redea intr-o ordine prestabilita dupa relevanta.
Ca sa va faceti o idee, cel mai mare motor de cautare este Google, jucatorul nr 1 cu cea mai mare cota de piata si cea mai mare baza de date, folosit de catre 82.7% din cei care cauta informatii, pe locul doi fiind Yahoo cu 6.5% si Baidu cu 4.7%.
Cu ce este mai special Jingle.ro?
Jingle.ro este un motor de cautare a produselor dupa culoare, cu rezultate romanesti, adica va cauta in baza de date si va returna produse ale magazinelor inregistrate.

Jingle are o baza de date foarte complexa de diferite nuante de culori, insa se bazeaza si pe faptul ca utilizatorul final nu are de unde sa stie toate culorile, asadar a fost optimizat sa caute si culori compuse cum ar fi: cafea cu lapte. Deci,la o cautare a unei perechi de pantofi cafea cu lapte va returna mai intai rezultatele relevante (adica cele din categoria pantofi), algoritmul de functionare fiind optimizat sa recunoasca culoarea, sa o identifice chiar daca acea culoare este prezenta intr-un procent mic in cadrul produsului, sa ofere o paleta de culori din aceeasi gama si sa faca diferenta dintre fundal si produs (ceea ce Google images nu face in cazul in care aste va trecea prin cap ca fiind varianta mai simpla).

Algoritmul, adica intreaga armata HTML ce sta in spatele acestui site, functioneaza pe un principiu asemanator cu Google Product Search, care, din fericire pentru  Jingle nu este inca disponibil in Romania, astfel cautarile nu se pot face pe .ro, oferindu-i acestuia exact nisa de care are nevoie sa iasa in fata cu ceva in plus si eliminand, practic, concurenta gigant.
Un nou plus pentru Jingle este faptul ca returneaza rezultatele in functie de relevanta (unul din criteriile care contribuie la relevanta este si raportul de click/produs si popularitatea).
O alta caracteristica ce ajuta utilizatorul final este cea de autocorectare, adica daca ti s-au impleticit degetele printre atatea taste si in loc de “pantof” ai scris “pntof”, Jingle “te trage de manecuta” si te atentioneaza asupra cuvantului cautat.
Cu ajutorul paletelor de culori asortate asezate chiar sub casuta de cautare sau filtrarea dupa culoare in partea dreapta, iti poti usura munca si nu va trebui sa parcurgi pagini intregi pentru cautarea produsului dorit. In cazul in care nu esti decis, sau nu ai o idee concreta asupra produsului cautat, imi place ca Jingle nu iti afiseaza “Nu am gasit nici un rezultat” sau alte texte de genul, ci iti sugereaza produse asemanatoare.
Categoriile si sugestiile de cautari mai specifice te ajuta, oferindu-ti posibilitatea de a cauta produsul intr-o anumita categorie sau sa iti redefinesti cuvintele de cautare. Daca esti un power user poti folosi semnul “+” pentru o cautare mai precisa. De exemplu: la cautare “pantofi nude” se vor si produse asemanatoare, insa la cautare “+pantofi +nude” se vor afisa rezultate mai precise. La fel puteti folosi si semnul “-“. Adica, la aceleasi produse daca scrieti “+pantofi -nude” va va returna orice pereche de pantofi, exclusi fiind cei de culoare nude, iar la “-pantofi +nude” va returna ca rezultate orice produs de culoarea nude.
Totodata site-ul este optimizat pentru cautarea atat dupa produse si culori, cat si dupa numele magazinului inscris pe platforma sau brand.
Alte instrumete care te ajuta in cautari sunt:

1. Faceted browsing – iti ofera sugestii de cuvinte pe care le poti adauga la cautarea initiala pentru rezultate cat mai complete (exemplu: la o cautare de “ceas” poti adauga “+dama”)

https://www.jingle.ro/?q=ceas+%2Bdama&v=1425910570&color=

2. Dictionar de sinonime – algortimul are o larga baza de date de sinonime si iti returneaza si produse dupa cautarea sinonimelor cuvintelor cautate de tine (ca si la exemplul precedent  la cautare “ceas femei” iti poate returna rezultate pt “ceas dama”). Puteti observa ca rezultatele sunt aceleasi.

3. Stemming avansat – percepe diferitele derivari de la cuvantul de baza, asadar daca veti cauta “ceasuri”, va va afisa rezultate la cuvantul “ceas”

O parte, dar nu toate, din magazinele recomandate de site sunt afiliate, acesta nefiind un criteriu de returnare al produselor cautate sau a celor asemanatoare. Toate magazinele continute in baza de date a motorului de cautare sunt verificate in prealabil si sunt recomandate in baza gradului de seriozitate si incredere. Deci, bila alba Jingle. De ce? Pentru ca la orice cautare de produse pe orice motor de cautare acesta va afisa toate informatiile care le detine, in schimb Jingle va afisa numai produse ale magazinelor partenere verificate in prealabil. E ca si cum ar garanta el pentru seriozitatea lor, astfel evitandu-se foarte multe escrocherii sau fraude, iar tu te poti bucura de o experienta placuta si de produsul ales.
Imi place ca header-ul ramane fix, asadar nu trebuie sa imi uzez scroll-ul mouseului ca sa revin inapoi la caseta de cautare.
La partea de estetica sta bine, dupa parerea mea, are un design responsive, adaptabil rezolutiei vizitatorului, preturile si stocurile sunt adaptate zilnic in urma feed-ului primit de la parteneri, ajungand la un impresionant numar de 3 milioane de produse si 700 magazine inscrise.
La o cautare de produse pe alte motoare de cautare nu se vor afisa doar produse ci si recenzii, articole scrise, etc., in schimb  jingle.ro are ca prioritate afisarea produsului si abia apoi detalii despre acesta. Stim cu totii ca initial “citim” imaginea si apoi textul. Speram ca totusi sa aiba si o sectiune proprie de recenzii ale produselor, dar, asa cum va spuneam, site-ul este mereu optimizat si actualizat ducand la o mai buna experienta din partea noastra, a utilizatorilor finali, a surferilor pe net 🙂
Va povesteam la inceputul articolului cum aveam eu probleme sa imi gasesc diferite articole de imbracaminte astfel incat sa fiu asortata. Iata ca mi-a fost de ajutor toata cautarea asta ca doar asa am gasit si jingle-ul 🙂 Imi trebuiau pantofi nude, care se stie ca dau senzatia ca ar alungi piciorul, care sa ii asortez la restul tinutei de zi, o rochie midi din dantela, deci tocul era un must have.
La o cautare dupa “pantofi nude” deja, datorita caracteristicii “faceted browsing”, site-ul imi ofera optiuni de cautare, adaugand cuvinte in plus la sirul deja existent. Ca de exemplu:

 

Mi se ofera variante mai specifice din categoria pantofi nude, optez pentru stiletto si i-am gasit din prima 🙂

https://www.jingle.ro/?q=pantofi+nude+cu+platforma+stiletto&v=1425927007&color=
E atat de simplu!!
E o idee tipic romaneasca, si, desigur, nu as chimba nimic la ea, poate doar as mai imbunatati logo-ul, care dupa parerea mea nu e chiar remarcabil si nu se ridica la nivelulposibilittailor pe care le ofera site-ul.
Voi ce parere aveti de ideea asta autentic “mioritica” a celor de la Viar Online Consulting SRL?O seara frumoasa!
XOXO

10 comments

  1. Maria Elena says:

    Un articol foarte, foarte interesant !!!
    Am intrat si am cautat si eu diverse lucruri pe site-ul lor si este foarte interesanta modalitatea de gasire si detaliile.
    O zi superba sa ai, draga Paola !!! 🙂 :*

Lasă un răspuns