Parca vremurile in care nu aveam internet mi se par atat de primitive incat nu stiu prin ce modalitati am contracarat atata plictiseala. Acum cand internetul tine loc de partener de joaca, de modalitate de socializare, de sursa de informare, sursa de shopping si uneori de psiholog te miri ce te-ar mai putea atrage sa parasesti confortul casei ca sa iti rezolvi din treburi. Cand aproape toate serviciile posibile iti sunt aduse la distanta unui click si iti ofera o experienta cat mai apropiata de realitate de ce sa nu profiti de asta?
Comertul online este una dintre ramurile care a inflorit frumos in domeniul online, piata libera reglandu-se dupa necesitatile si interesele populatiei. Astfel, ecommerce-ul ofera o noua experienta a shopping-ului, aducand toate beneficiile si niciun inconvenient fata de experienta offline, venind in intampinarea nevoii de consum in continua crestere a omului. Odata cu ele cresc si pretentiile, acest lucru fortand companiile sa investeasca mai mult in marketing. Marketing-ul unei afaceri merge mana in mana cu planul de afaceri, mai ales in online, el trebuie sa se distinga intr-un fel sau altul de celelalte magazine concurente, el trebuie sa ofere informatii cat mai detaliate despre produsele pe care le vinde, sa aduca o interfata noua magazinului si sa atraga prin politicile de buna credinta. De ce spun asta? Pe internet nu e destul sa poti doar vedea ci, cumva, trebuie sa iti folosesti si celelalte simturi astfel incat decizia de cumparare sa fie bazata pe un cumul de factori si nu doar in baza a ceea ce vezi. Marile magazine au descoperit acest lucru in urma cercetarilor in domeniu si au concluzionat ca singura modalitate prin care un client poate fi convins sa cumpere este daca la sectiunea de produs gaseste raspunsurile la toate intrebarile.
Se pleaca de la premisa ca omul, implicit cumparatorul, este comod, lejer, lenes daca vreti sa ii spuneti. S-a obisnuit sa caute pe internet raspunsurile, produsele, serviciile, iubirea si orice altceva. Intrebarea este urmatoarea: daca ar ajunge in magazinul tau online care ar fi sansele ca el sa si cumpere de acolo in conditiile in care este un cumparator hotarat si nu doar cerceteaza piata? Ce l-ar face sa cumpere de la tine si nu de la competitorii tai? Ce ii oferi tu in plus fata de ceilalti inafara de produsul in sine? Site-ul tau transmite profesionalismul si munca pe care le depui ca sa iti continui afacerea sau te bazezi ca ce-i al tau e pus deoparte? Newsflash: speranta, credinta si optimismul nu sunt strategii de marketing sau de vanzare, asa ca daca vrei ca vanzarile tale sa creasca de la cele 2-3 perechi de slapi pe care le vinzi saptamanal la cateva zeci sau sute nu trebuie sa te complaci. In momentul in care vizitatorii tai sunt multi si comenzile sunt cu mult sub limita decentei ar trebui sa te gandesti ca tu faci ceva gresit.
Omul e de regula derutat de diversitate si usor manipulabil. Daca tu ii oferi un program de cash-up, buy-back, o reducere, un produs complementar cadou sau alte avantaje, el va deveni client fidel si se va intoarce nu doar datorita preturilor care ar putea fi pana la urma chiar si egale cu ale concurentei ci si datorita experientei satisfacatoare si a serviciilor de calitate pe care le practici. Pentru a ajunge la acest nivel ai insa nevoie de vizibilitate, SEO si social media, iar daca nu stii cum sa te folosesti de ele e mai bine sa cedezi fraiele unor profesionalisti. Vizibilitate, puterea SEO-ului si marketing-ul oferit de social media sunt niste arme care te pot aduce in topul cautarilor in motoarele de cautare (sa fim seriosi, daca nu esti pe prima pagina a lui Google nu prezinti interes) si in preferintele majoritatii consumatorilor de astfel de produse.
Indiferent ca esti un novice care si-a descoperit latura intreprinzatoare sau esti deja de mult timp pe meleagurile www-urilor, tot ceea ce vinzi trebuie sa aiba transparent maxima. Acest lucru il obtii doar daca pagina de prezentare a produsului iti este in asa fel structurata incat clientul sa nu aiba timp sa isi puna prea multe intrebari pentru ca raspunsurile vor fi evidente, sa nu aiba timp sa se indoiasca de seriozitatea ta deoarece feedback-ul pozitiv va fi reclama ta primordiala, si mai mult, sa nu aiba timp sa dezvolte ideea cum ca ar gasi undeva ceva mai bun. Cu alte cuvinte ai nevoie de transparenta totala pentru a primi in schimb increderea, iar cum increderea nu poate fi evaluata in bani, vei vedea cum ea se va transforma in comenzi, deoarece acestea pot fi evaluate 🙂 In acest sens, specialistii de la SilkWeb, o echipa ce se ocupa de tot ce inseamna dezvoltare web, in speta, o parte din ei se ocupa de dezvoltarea si reinventarea magazinelor online vi cu solutii. Pe o platforma special dedicata in acest sens, ei propun ca orice magazin care doreste sa isi creasca vanzarile sa respecte cateva cerinte in ceea ce priveste pagina de produs, oferind in acest sens solutii personalizate. Elementele esentiale ar consta in urmatoare:
Sunt in numar de 16 tocmai pentru a reda o imagine cat mai completa a produselor comercializate, cumparatorul sa fie in cunostinta de cauza si astfel sa se reduca numarul de colete returnate sau refuzate. 16 este cifra care poate face ca un magazin mediocru sa inceapa sa vanda si SilkMart este cel care va poate ajuta sa va inventati sau sa va reinventati. Indiferent de stadiul in care sunteti cu magazinul online: idee sau deja implementat cei de la SilkMart va ofera solutii personalizate in orice moment. Va aduceti aminte ce va ziceam mai sus despre vizibilitate? Iata ca vizibilitatea este realizabila chiar si intr-o piata plina a unei lumi infinite cum e internetul, singurul secret este sa ai partenerul potrivit care sa te ajute sa o obtii. Nu lasa pe maine ce poti vinde azi si nu uita: cea mai buna reclama este un cumparator multumit!
O seara placuta!
XOXO
foarte interesant si util situl