Why Shell I buy a Helix?

Masina, pe langa scopul practic de a ne duce dosurile lenese dintr-o parte in alta in deplina siguranta si confort, a capatat de-a lungul vremii diferite roluri. Pentru majoritatea masina este un mijloc de transport si nimic mai mult cu rolul de a facilita deplasarea si  producerea de bani odata cu aceasta. Pentru acestia, masina este o unealta ce ii ajuta in satisfacerea scopurilor finale, care de multe ori sunt de ordin economic. Pentru altii insa masinile sunt intruchiparea perfectiunii. Le prefera in locul unei relatii cu o persoana de sex opus, te pune sa te descalti inainte sa te urci in ea, toata ziua o spala, o lustruiesc cu ceara, o sterg de praf si au grija sa fie in stare perfecta. Timpul petrecut cu masina este net superior timpului petrecut socializand cu oricine altcineva, astfel incat masina devine interlocutorul mut al monologului proprietarului. I se atribuie o personalitate in functie de cum toarce motorul, un nume in functie de comportamentul in trafic si gradul de intretinere, este mereu imbunatatita si chiar uneori este tunata, astfel incat devine unicul punct de interes si investitie al proprietarului ei. O alta categorie insa a decis sa faca din masina o super-masina. Fie ca vorbim de off-road, monster truck, masini de curse sau masini de raliu toate reprezinta un domeniu in care un tip de masina exceleaza impreuna cu pilotul ei, care creaza in acelasi timp dependenta, adrenalina, competitie si care tind sa forteze orice limite impuse. Aceste categorii de masini sunt adevarati atleti, iar orice altlet trebuie sa fie atent la alimentatie pentru a obtine un maxim de randament cu “hardware-ul” pe care il are pentru a putea face performanta.P90173808

E clar ca primul pe lista consumabilelor in cazul unei masini, exceptand cele care functioneaza cu energii alternative, este carburantul cu scopul de a o pune in miscare un motor cu combustie, insa sa nu uitam ca orice carburant de natura vegetala are un anumit grad de impuritate. Si unde se duc acele impuritati daca tu bagi carburantul in masina? Se depun pe componentele motorului, considerat de altfel “inima” unei masini. Aici intervine al doilea consumabil al unei masini, si anume uleiul. Uleiul de motor are rolul de a lubrifia toate componentele motorului, de a crea o pelicula protectoare pentru a preveni rugina, de a reduce frictiunea si implicit de a preveni supraincalzirea motorului. Un ulei bun e ca un mecanic  intern, un aliat vital nu doar al motorului, ci al intregii masini. Oricat de mult ai tine la masina ta si orice carburant i-ai pune nu poti scapa de impuritatile care se depun inevitabil pe componentele motorului, asadar este imperativ necesar sa ai un ulei bun, sa ii faci revizia si schimbul de ulei la timp, asta daca nu vrei ca toate celelalte componente sa se uzeze inainte de vreme, creand astfel efectul de domino.

Un ulei bun face diferenta intre asta:ulei-motor-7403615aef948f201f-550-0-1-95-1si asta:

ulei-motor-61e2215aef9682b942-550-0-1-95-1

Cand vine vorba de masinile de performanta acest aspect, cel al uleiului, este cu atat mai important. O masina de performanta trebuie sa functioneze perfect pentru a avea  un randament de 100% pe pista, trebuie ca fiecare piesa sa fie unsa, sa nu se supraincalzeasca motorul si desigur sa functioneze mult cu putin. Si uite asa, de la ulei la masini de performanta, de la BMW Motorsport la Shell Helix, nu mai era decat un singur pas catre un parteneriat natural care aduce competitia si performanta la un alt nivel. Doi titani in domeniile lor si doua marci reprezentative atat pe pista cat si in afara ei, si-au unit puterile pentru a da un exemplu de simbioza perfecta. Astfel, un ulei bun potenteaza functionarea unei masini iar masina prin performantele ei dovedeste calitatea uleiului si priceperea pilotului.shell-helix-ultra-a4c58234185a0e7130-940-0-1-95-1

Uleiul de motor Shell Helix are caracteristicile unui ulei insa ofera mai mult decat atat.

  • Obtinut prin tehnologia PurePlus, el este un ulei integral sintetic extras din gaze naturale si depaseste cu 32% standardele de rezistenta in degradarea uleiului. Asta inseamna ca aceeasi cantitate de ulei cu aceleasi caracteristici asigura buna functionare a motorului mai mult timp,  rezultand un consum mai mic de ulei si o curatare mai eficienta pe toata perioada.
  • Shell Helix este de trei ori mai fluid, fata de cat prevad normele in domeniu, la temperaturi extreme el pastrandu-si vascozitatea ideala pentru a curge fluent prin motor. Acest lucru inseamna ca motorul se incalzeste mai repede si poate atinge performante optime mult mai rapid. Fie ca vorbim de -40 grade Celsius sau +40 de grade Celsius, aditivii pe care acest ulei ii contine ii stabilizeaza vascozitatea pentru a nu suferi modificari foarte mari si pentru a-si prezerva un timp mai indelungat caracteristicile.
  • datorita unei formule de evaporare redusa, uleiul Shell Helix necesita mai putin completari de nivel pentru ca evaporarea si pierderile se reduc cu pana la 50%
  • puritatea de 99.5% ii permite sa ofere un nivel de intretinere si curatare a motorului la cote foarte inalte care pe langa faptul ca previne acumularea de particule care formeaza reziduuri, le indeparteaza eficient pe cele deja existente.

augustoAmbasadorul acestei inovatii in domeniu este nimeni altul decat Augusto Farfus, un pilot cu 10 ani de experienta in spate care concureaza pentru BMW Team RBM in DTM (Campionatul German de Turisme). Dupa ce a testat uleiul Shell Helix atat in timpul curselor cat si in presezon pe cel mai bun circuit si in cele mai extreme conditii s-a convins ca pe langa un motor puternic trebuie sa ai si un ulei bun. De multe ori lucrurile mici fac diferenta iar  un deficit de performanta cauzat de un ulei slab te poate duce de la succes la esec. In urma testarii uleiului Shell Helix, Augusto Farfus a oferit un feedback valoros Centrului Tehnologic Shell din Hamburg care isi continua cercetarile pentru imbunatatirea constata a acestui ulei, atat pentru masinile de pe circuit cat si pentru soferii de rand care nu folosesc masina decat pentru a ajunge la destinatie.

Daca nu stiti care ulei este potrivit tipului de masina pe care il conduceti, cei de la Shell va vin in ajutor cu o aplicatie simpla. Astfel, am aflat ca pentru al meu Suzuki SX4 am nevoie de Shell Helix Ultra 5W-30, adica un ulei cu un indice de vascozitate 30 (asa cum este el clasificat de SAE), care are un indice de pornire a motorului la rece de 5 in conditii de iarna (W). Acesta este un ulei potrivit pentru zona in care locuiesc pentru ca sunt diferente mari de temperatura vara si iarna, acest lucru facand ca aditivii din ulei sa ii controleze vascozitatea pentru ca motorul sa ajunga la performantele optime atat la temperaturi inalte cat si joase.suzuki si shell

Daca nu stii de unde sa il cumperi sau nu il gasesti la distribuitorii din apropiere, Shell iti vine din nou ielgekan ajutor prin intermediul celor de la Elgeka-Ferfelis sub forma unui magazin Shell. Acum e totul mai usor, de la alegerea uleiului potrivit, la comanda, achizitionare si asistenta post vanzare. Indiferent ca iti folosesti masina doar ca unealta pentru deplasare, ca ai o relatie mai stransa cu ea decat cu oricine altcineva sau ca ai antrenat-o sa  faca performanta, lasa-te pe mana specialistilor, ai incredere in recomandarea unui profesionist si alege uleiul Shell Helix pentru a revolutiona performantele masinii tale.

O zi frumoasa!

XOXO

4 comments

  1. Caietul Cristinei says:

    eu nu ma pricep la uleiuri auto dar pot sa iti spun cat sta un barbat pe raionul auto pana alege cel mai bun produs … mult mai mult decat stam noi la cabina de proba

  2. Paula F says:

    Nu ma pricep eu atat de bine la masini si mecanica lor, insa informatiile tale m-au ajutat sa inteleg mai bine importanta unui ulei de masina calitativ. 🙂
    Foarte bine scris articolul.
    🙂

    • paola says:

      am invatat si eu din mers cat de important este 😉 o alegere sigura ar fi cu siguranta Shell Helix 😉

Leave a Reply