Cand te decizi sa iti faci un blog te gandesti ca cea mai mare provocare va fi sa vii cu ceva nou, sa contezi, sa reusesti sa ajungi la cititorii tai prin intermediul cuvintelor, pentru ca, spre deosebire de vloggeri, tu ca blogger esti inarmat doar cu cuvintele. Lumea nu te cunoaste, decat daca esti vreo persoana publica, iar cei care doresc sa te cunoasca vor trebui sa te “descifreze” printre randuri, sa te descopere putin cate putin cu fiecare articol, cu fiecare cuvintel scris si nu rostit. Cu timpul, cand articolele se aduna, se aduna si followerii, adica acei necunoscuti din online cu care vei avea o relatie de lunga durata alimentata doar de existenta blogului, oamenii pe care vei ajunge sa ii cunosti si tu la randul tau. Blogul tau devine mai mult decat un blog, devine liantul care leaga prietenii, devine o platforma de socializare in ambele sensuri si constati ca infuzia de continut propriu pe care o aduci zilnic blogului tau ar putea reprezenta interes si pentru altii. Astfel, omul acela cu blog cu care te identifici initial, care si l-a facut din dorinta de a gasi o cale sanatoasa de a-si parca undeva gandurile, se transforma in blogger. Veti spune ca diferenta consta in interpretare dar e mai mult decat atat.
Pentru un blogger, vizibilitatea blogului sau, a opiniei pe care o lanseaza in online si calitatea continutului sunt totul. Vizibilitatea nu o capeti ca pe messenger, doar selectezi pe available sau busy si cat ai zice “click” esti cel mai vizibil din blogosfera, totul are un algoritm foarte complicat de calcul de care este raspunzator cel mai mare motor de cautare si nu numai: Google. Prietenul tau Goagăl insa, necunoscandu-te, te tine sub un con de umbra, articolele tale nu apar la cautari pe primele pagini, blogul tau nu reuseste sa aiba traficul dorit, iar de noi vizitatori nici nu poate fi vorba. Asa ca ramai acolo, in patratelul tau, limitat de niste granite invizibile pe care nu le poti depasi pentru ca nu stii cum sa ii explici lui nea’ Google ca vrei sa evoluezi si ca vrei ca el sa te ajute in acest sens. Ai incercat in engleza, in romana si in alte limbi pe care le cunosti la nivel de incepator insa se pare ca tot nu reusesti sa te faci inteles, De ce? Pentru ca nu ii vorbesti in limba care trebuie. Asta nu inseamna ca daca tu nu poti, nu poate nimeni, asa cum dovedesc cu mare drag si profesionalism cei de la The Con.
Ce-i The Con si ce vor ei de la tine? Intrebarea nu e ce vor ei de la tine ci ce vei vrea tu de la ei. The Con este o firma, asa ca multe altele, ce se ocupa de diverse chestii intangibile pe care tu nu stii sa le faci, insa a caror rezultate le vezi in statistici. Adica? Ei pot face site-ul/blogul tau sa arate si sa se comporte la cautari asa cum iti doresti, toate astea ducand la trafic. E drept, ei nu iti dau continut blogului, dar au grija ca sa arate bine, sa fie usor de rasfoit, sa aiba culorile potrivite, incadrarea corecta in pagina, iti fac un logo si se ocupa si de optimizarea lui pentru motoarele de cautare (in speta Google) printr-un keyword research nisat pe categoria blogului, o campanie de onsite SEO pentru categoriile principale din meniu, implementeaza sitemap.xml, google analytics si google webmaster tools. Daca ultimele cuvinte nu vi se par cunoscute si nu stiti ce rol au ele in generarea de trafic, stati linistiti, important e sa stie Google.
In mod normal astfel de servicii de SEO te-ar costa ceva banuti pentru ca sunt putini cei care reusesc sa creeze o punte stabila de legatura dintre Google si blogul/site-ul tau, insa The Con vin in ajutorul bloggerilor cu servicii gratuite timp de 2 ore. Poti folosi acele 2 ore ca sa le spui ce ai dori tu sa schimbi sau ii poti lasa pe ei sa vina cu propuneri despre ce trebuie schimbat. La finalul zilei vei primi pe mail raportul de keyword research si raportul de Onsite SEO, urmand ca o discutie telefonica sa te lamureasca ce inseamna ele si cum poti tu continua munca inceputa de ei astfel ca noua ta prietenie cu Google sa fie una cat mai de durata. Toata campania de sustinere a bloggerilor vine in intampinarea bloggerilor care nu au cunostinte de SEO si care, in ciuda continutului original “plantat” in online, nu reusesc sa devina vizibili din cauza unor probleme de indexare. Eu, ma numar printre ei, insa cu ajutorul lui Lucian de la The Con am reusit sa am propriul meu logo personalizat, sa imi fac mici modificari estetice pe blog dar in acelasi timp sa fiu mai vizibila si sa aflu cum pot face asta pe termen lung.
Fie ca doriti servicii de creare site, de SEO sau doriti sa va cresteti traficul printr-o mai buna indexare la cautarile pe Google, solutia este sa apelati la specialisti, iar eu, pentru serviciile pe care mi le-au furnizat si deschiderea catre dorintele clientului, explicarea pasilor, a termenilor si implicarea generala intr-un lucru bine facut, ma face sa ii recomand pe cei de la The Con, in special pe Lucian Ciurea cu care am avut placerea sa colaborez in acest sens.
O zi placuta!
XOXO
Multumim pentru recomandarile foarte utile .