A incepe un blog e usor, doar intri pe o platforma gratuita iar dupa vreo 15 minute de setari “estetice” poti incepe sa scrii primul tau articol. Incepi cu cateva cuvinte care te bantuie si care se vor asternute numaidecat pe o fila, fie ea online sau offline, apoi, cu fiecare articol si fiecare idee scoasa din creierul tau incepi sa vezi ceea ce se contureaza: un mic blog. De la mic el devine mai mare in fiecare zi si incepi sa iti faci planuri cum sa il mentii intr-un ritm crescator, atat in materie de trafic, de calitate a articolelor, de cititori, de fidelizare, monetizare, etc, chestii care pana de curand erau nule pentru tine. Tot ce vroiai la inceput era doar un loc unde sa iti asterni gandurile dar afli ca facand asta ai atras pe langa tine altii care gandesc poate la fel, ai atras trafic si interes si ai creat o micuta comunitate. Acum nu mai esti tu cu gandurile tale ci sunteti voi toti cu gandurile voastre iar tu dai startul discutiilor cu fiecare articol incarcat pe blog.
La un moment dat iti doresti mai mult, ca doar este in ADN-ul nostru sa evoluam, sa progresam si sa ne autodepasim. Atunci iti dai seama ca micuta ta comunitate poate fi mai mare daca ai gasi o cale sa ajungi la oameni asemenea tie. Incerci reclama online prin retele de socializare, incerci grupuri de interes pe anumite domenii dar parca rezulattele nu sunt cele asteptate. O “aderare” la o comunitate mica nu implica doar acceptul celui care isi doreste sa fie inclus in ea ci si acceptul celor care sunt deja acolo. Asa am constatat ca o buna varianta de a-mi promova blogul este offline.
Pentru a distribui eficient reclama ea trebuie sa fie facuta in functie de domeniul de activitate iar in cazul meu. Atunci s-a ivit intrebarea cum promovezi un blog de beauty daca nu prin produse personalizate? Nu e nevoie sa fii geniu ca sa stii ca o buna modalitate de a capta atentia cuiva este de a-i oferi un item personalizat. Interesul pentru brand creste cu pana la 500% atunci cand oferi produse personalizate iar in timp ei devin involuntari ambasadori din simplu fapt ca ii gasesc o utilitate. Statisticile arata ca o persoana care a primit un item personalizat se foloseste pana la 2 ani de acel item, timp in care, daca l-ar vedea cel putin o data pe saptamana ar insemna 52/53 de impresii pe an si daca s-ar intalni cu cineva macar odata in acel timp ar insemna altele aproximativ 100 de persoane care afla offline despre brand doar dintr-o singura sursa. Imagineaza-ti care ar fi impactul daca ai oferi cel putin 100 de astfel de item-uri: 14000 de impresii in 2 ani si aproximativ 14000 de alte persoane care afla de brand in mod aleatoriu.
Cu o reclama online poti ajunge la un segment de populatie dar studiile arata ca din cauza abundentei de informatii si reclame online devenim din ce in ce mai putin atenti la ce dam click sau de multe ori le ignoram in cautarea informatiilor pentru care accesam internetul in primul rand. O reclama offline este ceva palpabil, un reminder constant atat pentru cei care isi petrec mult timp online dar si pentru cei care au un handicap in folosirea lui.
Dupa ce m-am convins ca promovarea offline este cea mai potrivita pentru mine am incercat sa gasesc si cel mai bun partener care sa ma ajute cu sugestii despre cum as putea proceda mai departe. Asa am gasit YanPrint care m-a convins ca doar anumite produse personalizate bine alese vor avea efectul scontat pentru un blog de beauty. Alegerile lor au constat in: tricouri personalizate, cani personalizate si stikere auto.
Tricourile personalizate sunt o buna varianta de a da o fata unui brand, si care ar fi cea mai buna alegere pentru fata unui blog personal decat propria-mi fata. Purtandu-l la o simpla plimbare poate fi inceputul unei discutii acolo unde oamenii sunt relaxati si mai receptivi la a primi noi informatii: intr-un parc, pe o terasa sau in timp ce asteapta in statie sau fumeaza o tigara.
Oricine foloseste o cana, cel putin la munca dimineata in timp ce isi beau cafeaua, iar acasa o poate folosi fiecare membru al familiei. Canile personalizate sunt materiale promotionale de cursa lunga si sunt un reminder constant ca e undeva acolo un nebuloasa blogosferi un blogulet care e updatat mereu cu articole care pot sau nu sa fie de interes penntru tine in acel moment. Singura varianta e sa intri sa vezi.
Stickerele auto poate sunt cea mai neobisnuita alegere insa imaginati-va cat timp pierdem la semafor dimineata, in trafic catre serviciu, in mijloacele de transport in comun, adica…printre masini. Un logo interesant pe care nu il poti asocia niciunui brand cunoscut si un site unde poti afla ce-i cu el. Curiozitatea e singurul lucru pe care ai nevoie sa mizezi atunci cand iti adaugi un sticker auto pe masina.
Iata cei 3 piloni pe care intentionez sa imi sprijin blogul. Care credeti ca va fi cel mai eficient?
O duminica placuta!
XOXO