Cum sa dormi bine in 3 pasi simpli, cu un ingredient minune?

Sunt o persoana care poate sa doarma fara mari eforturi iar, limita pana la care pot suporta nedormita sau sa adorm in conditii vitrege mi-a fost testata imediat dupa ce am nascut. Cel mai dragalas bebe de pe lume, cu cateva firicele de par, cu pofta de laptic din doua in doua ore, cu colici si multe vocalize pana mama incepatoare isi dadea seama ce ii trebuie micului prunc, m-a adus la extrem. Nu am avut o noapte intrega de somn decat dupa 1 an si jumatate cand cea mica nu mai simtea nevoia sa se trezeasca ca sa manance, ci doar sa mearga la baie. Au fost cateva luni in care am simtit ca ma recuperez cand, deodata, a trebuit sa ma intorc la munca. Mi-a fost din ce in ce mai greu sa reusesc sa ma odihnesc iar dupa cateva zile am inceput sa nu mai dorm, sa ma stresez, sa nu mai mananc dar sa ma ingras. Ma simteam ca o baterie uzata, acest lucru impactand si asupra calitatii timpului petrecut cu familia.cum sa dormi bine

De ce e important somnul si cum poti avea un somn odihnitor?

In primul rand, in somn, ii dam timp corpului sa se relaxeze, sa proceseze memoria de scurta durata in cea de lunga durata, sa ne incarcam cu energie si, de ce nu, sa ne dam sansa sa visam ceva frumos. Nu am vrut sa apelez la pastile ca sa nu pun presiune inutila asupra ficatului, asa ca am apelat la un remediu batranesc, inca de pe vremea cand eram copila si bunica ma ajuta sa ma relaxez si sa ma pregatesc pentru somn: mierea de albine de tei.cum sa dormi bine

Mierea de tei este o miere monoflora, adica este facuta doar din nectarul florilor de tei de la care imprumuta  calitatile sedative. Mierea de tei este recomandata in tulburari ale somnului, in stari de anxietate, atunci cand pur si simplu nu reusesti sa adormi sau chiar daca dormi nu reusesti sa te odihnesti.

Pasul 1 in regasirea somnului pierdut

Inainte de a incepe o cura cu miere de albine de tei in cautarea somnului pierdut ar fi bine sa te asiguri ca ai toate conditiile precursoare unui somn de calitate  pentru a nu-ti sabota singur planul:

  • asigura-te ca dormitorul este bine aerisit inainte de ora de somn,
  • ca nu este prea plin cu de toate sau cel putin ca lucrurile sunt puse in ordine (un dormitor inghesuit poate induce senzatia de claustrofobie sau poate crea stres)
  • orienteaza-ti patul catre nord (tine de zen si flow-ul energiei )
  • nu pune patul langa calorifer
  • alege o lenjerie de pat din bumbac pentru ca aerul sa circule liber prin fibrele tesaturii si sa nu transpiri
  • schimba lenjeria de pat daca au trecut mai mult de 7 zile
  • asigura-te ca ai sustinere cervicala cu perna actuala
  • vezi daca salteaua nu iti provoaca dureri articulare
  • nu manca nimic picant 4 ore inainte de somn

Pasul 2 in regasirea somnului pierdutcum sa dormi bine

Dupa ce ai bifat cele de mai sus fa o baie calda cu cateva picaturi de ulei de levantica si 2 linguri generoase de miere de albine. Apa calda iti va relaxa muschii iar mierea si levantica vor lucra sinergic: una iti va stimula simturile iar cealalta iti va ingriji pielea. Mierea de albine este folosita ca si remediu pentru pielea uscata de mii de ani, asa ca de ce sa nu ne folosim de ceea ce stramosii nostri stiau acum mult timp?

Pasul 3 in regasirea somnului pierdut

Daca ti-ai acordat timp sa  ajungi pana aici afla ca tot mierea este principalul ingredient. Fie ca incalzesti lapte si apoi il amesteci cu o lingurita de miere de albine de tei, fie ca faci un ceai de tei si il indulcesti cu mierea din aceleasi flori, trebuie sa tii cont ca lichidul in care dizolvi mierea sa nu fie mai cald de 40 de grade pentru ca aceasta sa nu isi piarda din proprietati. Mierea incalzita peste 100 de grade Celsius devine toxica asa ca nu incalziti laptele cu tot cu miere.

cum sa dormi bine

Cum actioneaza mierea in corp daca o folosesti seara?

Cuvantul cheie este “glicogen“. Glicogenul serveste la inmagazinarea energiei si detoxifierea organismului iar o mare parte din glicogen se gaseste in ficat, care poate stoca pana la 100g. Organismul uman consuma cam 10 g de glicogen pe ora, din care 6.5 merg catre creier, asadar, o cantitate de maxim 100g i-ar fi suficienta pentru 10 ore. Mierea de albine, consumata seara mentine un nivel optim al glicogenului din ficat, astfel incat sa poata functiona in parametri normali iar atat creierul cat si celelalte organe sa fie “bine hranite” pe toata durata somnului.  O privare de aceasta substanta de multe ori poate duce la intreruperea somnului pentru a manca, semn ca nivelul de glicogen este redus si corpul are nevoie de o reaprovizionare pentru a-si continua somnul in conditii normale. Un aport adecvat de glicogen pentru ficat inseamna ca hormonii de stres nu vor fi eliberati.cum sa dormi bine

Al doilea cuvant cheie este “triptofan“. Triptofanul, denumit si hormonul somnului,  este unul dintre aminoacizii esentiali care nu poate fi produs de organism si trebuie introdus prin dieta. Datorita continutului de 80%  zaharuri ale mierii, ficatul elibereaza insulina, ceea ce face ca hormonul somnului sa ajunga mai repede la creier.  Odata ajuns acolo el se transforma mai intai in serotonina si apoi in melatonina. Cea din urma, denumita si “hormonul fericirii” aduce la un nivel normal glicemia si instaureaza un somn profund si odihnitor ce contribuie la intarirea sistemului imunitar si la reconstructia tesuturilor in perioada de repaos.

Asadar, din relatia miere de albine- glicogen-triptofan-melatonina, putem deduce ca mierea de albine este echivalenta cu fericirea ce vine in urma unui somn bun, mierea de albine este echivalenta cu sanatatea ce vine in urma unui sistem imunitar puternic si mierea de albine este fara doar si poate o terapie pentru interior si exterior.

Cum alegi cea mai buna miere de albine de tei?cum sa dormi bine

In primul rand, daca esti neexperimentat, asa cum multi dintre noi suntem, nu vei putea sa iti dai seama dupa gust sau dupa culoarea, mierea de albine fiind un produs natural, neprodus in masa in laborator, va avea culori si gusturi diferite in functie de florile din care este facuta, de perioada in care este albinele o produc, etc. Asadar incearca testul apei. Pui intr-un pahar de ap putina miere de albine, daca aceasta pluteste inseamna ca nu este mere, daca se dizolva imediat in contact cu apa, e mai sigur sirop de porumb in foarte mari proportii iar daca se aseaza pe fundul paharului si se dizolva ma greu abia atunci poti declara ca ai in fata o miere autentica. Alte teste precum ea a servetelului sau a focului sunt alte variante de a testa mierea. Eu am ales mierea de tei Roua Florilor de la Apidava, iar drept dovada al entuzismului meu pentru produsele lor am scris cateva articole in care puteti citi despre produsele Apidava in general, sau de ce e bine sa folosesti miere de albine la micul dejun.

Mierea de albine te ajuta la slabit!

Citisem in urma cu ceva vreme ca dormitul la orele tarzii, dupa 23 si dormitul redus la doar 3-4 ore ar duce la ingrasare. Acest fapt este sustinut si de cercetatori in domeniu, de la Universitatea Houston, care au ajuns la concluzia ca un somn insuficient intrerupe procesele fiziologice de crestere, recuperare si regenerare, ducand cu timpul la o sanatate mai subreda, un sistem imunitar mai scazut si o predispozitie catre ingrasare. Asadar, daca te culci tarziu sau nu dormi destul te poti ingrasa. Mierea de albine de tei te poate ajuta si in acest sens daca vei consuma o ligurita de miere de albine inainte de culcare si parcurgand cei trei pasi de sus, inhiband homonul foamei. Aceasta “cura” de slabire este denumita si dieta de hibernare in care cu ajutorul somnului slabesti, corpul reintrandu-si in ritm si aducand un echilibru in toate procesele organismului.

cum sa dormi bine

Stresul este boala secolului si isi face aparitia inevitabil in viata fiecaruia dintre noi asa ca e important sa invatam sa il gestionam eficient si sa nu incercam in zadar sa il combatem. E uimitor cate blocaje din corp se pot elimina daca reusim sa gasim o modalitate eficienta de a ne relaxa! Consumul de miere de tei duce la o relaxare eficienta, la eliberarea hormonului somnului, al fericirii si inhiba eliberarea hormonilor de stres. Folosita sub mii de forme si avand numeroase intrebuintari, mierea de albine este in stransa legatura cu fericirea, sanatatea si starea de bine, de liniste. O carte care te poate ajuta sa vezi ca mierea face parte din micile lucruri care ne fac fericiti este Mica enciclopedie Hygge, (encilopedia daneza a fericirii), unde ne invata sa ne bucuram de lucrurile simple, sa ne hranim dorinta de a sta cu prietenii, familia, de a munci pentru a trai si de a nu trai pentru a munci si de a ne relaxa.

Asadar, include mierea de albine de la Apidava in propria ta reteta de fericire! Citeste o carte, savureaza un ceai, niste clatite americane, fa o baie cu miere si levantica, stai mai mult cu prietenii si familia. Adevarata noastra putere sta in lucrurile importante si nimic nu ne aduce asta aminte mai bine decat lucrurile simple care elibereaza hormonul fericirii.

O noapte dulce … ca mierea!

XOXO

13 comments

  1. Lamiita Petre says:

    Mierea de albine este un adevarat elixir al vietii. Si eu o folosesc atat in alimentatie, in diferite retete terapeutice, dar si retete cosmetice. Mereu se simt beneficiile acestia indiferent sub ce forma am folosit-o.

  2. Oana D. says:

    Cum sa nu pun patul langa calorifer cand mie imi place sa fie 25-27 de grade in camera, sa dorm in tricou si chiloti si cu plapuma subtire doar peste picioare? 🙂 Daca am mai putin de 25 de grade in dormitor, ma trezesc cu durere de cap. Mierea este foarte calmanta dar si un bun laxativ. Prefer sa nu consum miere seara.

  3. Elena says:

    Nu ne lipsește niciodată din casa mierea, o folosim de la mic la mare. Pe zi ce trece descopăr tot mai multe proprietăți ale acesteia.

Lasă un răspuns