Ti-ai schimbat recent locul de munca? Ai promovat pe un post de conducere sau doar simti ca este cazul unei schimbari in garderoba ta? Daca doresti sa iti modifici stilul vestimentar si sa aduci un plus de eleganta, este nevoie sa te interesezi, in primul rand, de regulile si cerintele impuse de compania la care lucrezi. Daca acestea nu sunt drastice sau foarte bine delimitate si ti se cere doar decenta si bun-gust in materie de fashion, atunci este foarte simplu sa iti modifici garderoba pentru a atinge look-ul ideal de “Business Woman”.
Tot ce trebuie sa faci, este sa combini elemente si piese vestimentare clasice cu texturi sau croieli moderne, astfel incat sa iti creezi un stil propriu, influentat doar de propriul simt estetic, care insa sa se incadreze in dress-code-ul impus.
Cum iti poti crea un stil propriu?
Desi este foarte important ca indiferent de locatie sau eveniment, sa personalizezi tinutele vestimentare pe care le porti, in cazul unui post de conducere in cadrul unei companii importante, este un MUST ca tinuta sa respecte anumite criterii, fie ca este vorba de coloristica sau stil. Astfel, vizioneaza produsele fashion potrivite pentru categoria stilului office, regasite pe Addien, si tine cont de urmatoarele aspecte la viitoarea sesiune de shopping:
Modelul si forma conteaza foarte mult, atat pentru camasi, cat si pentru pantaloni, fuste sau rochii, de cele mai multe ori fiind alese cele tip stilou sau cambrate. Modelul trebuie sa fie simplist si sa aiba un aspect general stylish, pe cand forma trebuie sa puna accent pe linia corpului, fara a intrece linia de decenta. Astfel, asigura-te ca alegi piese vestimentare care au croieli simple, avand masura potrivita conformatiei tale, nefiind astfel nici largi, nici stramte.
Calitatea materialelor spune foarte multe despre persoana care le poarta. Astfel, evita hainele fabricate din materiale sintetice precum nailon, spandex, acrylic, polyester sau matase sintetica. Opteaza pentru materiale confortabile, care favorizeaza aerisirea pielii, avand o textura placuta si un grad de asprime foarte scazut.
Paleta coloristica poate depinde destul de mult de la postul pe care il ai, la profilul firmei pentru care lucrezi. Desi in unele companii sunt impuse culori stricte, clasice precum negru, alb si bleumarin (ori derivate apropiate acestora), in unele cazuri sunt acceptate si alte nuante, fiind necesar insa sa fie pastelate sau vii, dar nu stridente. Ai grija atat la paleta coloristica pe care o alegi, cat si la asortarea pieselor cand le potrivesti intr-o tinuta, dar mai ales la intensitatea saturatiei acestora.
Desi exista elemente standard care trebuie respectate in concordanta cu regulile impuse de conducerea locului tau de munca, poti sa aduci o mica diferenta outfit-ului printr-un detaliu care sa ii schimbe vibe-ul, ori sa ii aduca vitalitatea chiar si in cele mai lungi zile de munca. Daca este necesar sa adopti un stil clasic, fiind necesar sa alegi nuante inchise, poti alege un design modern pentru piesele vestimentare, ori poti asorta pantofii cu unul dintre modelele de genti regasite pe site-ul http://www.addien.ro/femei/accesorii-dama/genti-plicuri-dama , alegand pentru acestea o culoare mai vie (aici insa depinde de regulile interne, in functie de inaltimea tocurilor si modelel admise). Cu toate acestea, alegerile pe care le faci trebuie sa se bazeze pe avantajarea siluetei tale si diminuarea aspectelor care nu iti plac atat de mult, tinand minte totodata, sa nu exagerezi si sa asortezi fiecarei tinute, o atitudine relaxata, calma, permitand celor din jur sa te aprecieze pentru cine esti cu adevarat, nu pentru job-ul pe care il ai.
De ce este important sa ai o garderoba personalizata?
Este esential ca oricarei tinute pe care o porti, sa ii acorzi timpul necesar pentru ca ea este o carte de vizita importanta, mai ales in domeniul afacerilor. Poti experimenta si incerca stiluri sau elemente vestimentare noi, insa acestea trebuie asumate si purtate corespunzator. Spre exemplu, nu poti purta o tinuta inspirata din cultura pop, in cadrul unui cabinet de avocatura, precum un look office, care contine in mod special tocuri cui, nu va fi util la o petrecere pentru copii in aer liber sau la un concert pe plaja.
Cu toate acestea, este recomandat inclusiv de cei mai cunoscuti stilisti si image maker-i, faptul ca un stil asumat, printr-o atitudine pe masura, valoreaza mult mai mult decat conformarea totala a unor reguli impuse.
Desi esti intr-un mediu in care trebuie sa respecti anumite criterii standard in ceea ce priveste codul vestimentar, nu uita ca trebuie sa iti poti exprima in continuare personalitatea si feminitatea, cu ajutorul detaliilor care fac diferenta intre “oricine” si “cineva”.
Cheia unei tinute office feminine de succes, o reprezinta decenta si bunul gust. Cand aceste doua aspect sunt imbinate, mai trebuie adaugata doar o atitudine profesionala, iar look-ul tau este perfect atat pentru o zi obisnuita la birou, cat si pentru cele mai importante intalniri din cadrul firmei.
Eu lucrez la birou si tare greu imi este sa combin hainele. De aceea am inceput sa imi achizitionez mai des rochii si piese de baza, pentru a fi usor sa le asociez.