Salarizare. Modul 9 [Intocmirea si gestionarea documentelor specifice salarizarii]

Modulul 9 a cursului de salarizare Eurocor  intitulat “Intocmirea si gestionarea documentelor specifice salarizarii” face parte din al 4-lea mare capitol numit “Obligatii de raportare catre institutiile publice“. Acest curs are ca scop studiul relatiilor dintre entitatile care desfasoara relatii de munca in baza contractelor individuale de munca sau in baza contractelor de colaborare si, organele statului reprezentate de  institutii precum Inspectoratul Teritorial de Munca, Casa de Asigurari de Sanatate, Casa de Pensii, Agentiile de ocupare a fortei de munca si Administratiile Financiare.Intocmirea si gestionarea documentelor specifice salarizarii

Nicio entitate care desfasoara o activitate si relatii de munca cu alte persoane nu poate exista si functiona fara un cadru legal iar  raportarile si depunerea anumitor documente la institutiile statului este strict obligatorie. Documentele transmise catre institutiile statului trebuie sa corespunda unor anumite standarde care sa ofere acestora toate informatiile de care au nevoie, unele din ele sunt formulare standard, altele nu, iar unele din ele trebuie depuse personal in schimb ce altele sunt acceptate online folosindu-se fie platforme speciale. In orice caz, orice documente transmis catre institutiile statului trebuie sa fie inregistrat intern si intocmit respectandu-se cateva norme si termene pentru a fi acceptat.Intocmirea si gestionarea documentelor specifice salarizarii

Termenele si formatul in care pot fi depuse anumite acte sunt obligatorii, astfel, nerespectarea lor poate duce de la avertisment, amenda, sanctiune sau poate degenera in infractiune, acest lucru ducand la amenda penala sau dosar penal. Este foarte important ca documentele sa fie atent intocmite, deoarece de acest lucru depinde buna functionare a activitatii oricarei entitati.

Asadar, modulul “Intocmirea si gestionarea documentelor specifice salarizarii” ne aduce in vedere importanta respectarii termenelor de depunere ale documentatiei necesare in relatia cu Inspectoratul Teritorial de Munca si  Administratiile Financiare precum si continutul dosarelor ce trebuie depuse la Agentiile de Ocupare a Fortei de Munca atunci cand sunt incheiate contracte sau conventii cu someri si/sau proaspat absolventi, cat si a dosarelor ce urmeaza a fi intocmite si depuse la Casa de Sanatate pentru recuperarea sumelor platite ca indemnizatii pentru concediile medicale.Intocmirea si gestionarea documentelor specifice salarizarii

Raportarile lunare in relatia cu Casa de Pensii, Casa de Sanatate, Agentia de Ocupare a Fortei de Munca sunt si ele de maxim interes, mai ales ca ele trebuie facute periodic respectand niste termene limita. Modulul 9 al cursului de salarizare intitulat “Intocmirea si gestionarea documentelor specifice salarizarii” atrage atentia asupra importantei legalitatii actelor transmise in raportari si aduce in vedere consecintele nerespectarii prevederilor legale in acest sens.

O zi cu spor!

XOXO

Lasă un răspuns