Foarte putine branduri investesc in calitate iar asta de regula se traduce intr-un pret justificat mai mare al produselor, iar cateva reusesc sa “pacaleasca” sistemul functionand sub egida unei sigle mari care le face imune oricarei dorinte de scepticism, acestea din urma plasand un anumit consumator direct intr-o elita care foloseste doar produse premium. Diferenta dintre produsele mass market si cele premium se vede in timp, daca nu reusesc sa te convinga de la primele aplicari. Asadar, in timp ce produsele ieftine isi doresc cu orice pret sa te convinga ca au efect, macar pe termen scurt, cele premium nu trebuie sa te convinga decat sa le cumperi, avand in vedere pretul cu mult mai mare. Daca iti permiti sa le cumperi atunci cu siguranta ai timp sa le acorzi pentru a te bucura de efectele lor.
O echivalenta in viata reala pentru cele doua feluri de produse se regaseste, de exemplu si atunci cand gatesti. Vrei doar sa mananci sau vrei o mancare buna, gustoasa, care sa iti aduca nutrienti si sa fie si sanatoasa? Daca folosesti ingrediente de calitate, le tratezi cu grija si le combini adecvat, reteta e pe jumatate un succes. Apoi trebuie sa fii atent numai la procesul de preparare, ce instrumente folosesti, temperatura corecta de gatire si plating. Imagineaza-ti acum ce gust ar avea totul daca pui pasiunea cu care faci mancarea si o amesteci cu ingredientele naturale “din gradina bunicii” !!
Cum poti genera profit daca nu poluezi?
Imaginati-va acest ciclu:
- Cerere: vreau sa fiu frumoasa, folosesc produse cosmetice si apoi arunc in mediu niste ambalaje care nu sunt biodegradabile si care nici nu se recicleaza
- Oferta: vreau sa fac femeile frumoase dar vreau si profit in cel mai scurt timp. Iau cateva ingrediente si le pun sigla “natural” cu un ingredient pe care il fac “star” chiar daca acesta e in procent redus. Aleg recipiente din plastic facute in China si invoc usurinta in folosire, ambalaj ergonomic, le dau o forma atractiva si investesc foarte mult in reclame TV si expunere la raft.
- Cererea dainuie prin cautarea unui produs ideal de ingrijire si datorita ei si oferta, care scoate o noua gama.
Mecanismul e simplu se in acest stil ne mai putem bucura de ghetari inca vreo 10 ani. Acesta nu se poate opri asa cum nu se poate opri nici dorinta de a fi frumoasa dar, nu exista doar o modalitate de a atinge telul si, desi noi continuam sa ne folosim de natura ca propria noastra groapa de gunoi, sunt unii care au gasit raspunsul in natura.
Gamarde ar fi unul dintre brandurile cu care am intrat mai mult in contact dar nu este singurul care a considerat ca poti face profit in industria cosmetica fara sa poluezi inutil, poti ajuta femeile care se confrunta cu diferitele probleme ale pielii facandu-le sa se simta frumoase fara sa le provoci o suferinta pe termen lung prin expunerea la produse chimice daunatoare, poti aduce un plus de calitate pe piata fara sa dezinformezi consumatorii si poti sa ramai fidel etichetei de bio si chiar sa o depasesti, aducand natura acolo unde ii este locul: in prim plan si in armonie cu omul.
Desi am vorbit si in articolele anterioare despre filosofia Gamarde, simt ca parca mai am atatea de impartasit. Am scris mai devreme ca frumusetea si sanatatea nu sunt notiuni care se exclud ci se completeaza si acest lucru e valabil si in cazul afacerii cu produse naturale: profitul si protectia mediului nu se exclud ci coexista. Gandeste-te la mediul inconjurator nu doar ca la casa ta dar si ca fabrica si furnizorul tau de materie prima, iar daca vrei ca activitatea ta sa fie una de durata trebuie sa investesti mai intai in ele pentru ca ea, la randul ei sa te sustina. Afacerea cu produse naturale e una de subzistenta la nivel mondial, consumi si poluezi atata cat este minim nevoie pentru ca produsul final, in producerea caruia te inspiri tot din natura, sa fie unul cat mai curat, mai pur iar ingredientele folosite sa fie cat mai eficient fuzionate.
In sustinerea unei astfel de afaceri, profitul este intrinsec legat de starea naturii. Astfel, orice poluare inutila a naturii reduce rezervele de plante cu caracter natural garantat ce pot fi folosite in obtinerea fito-dermatocosmeticelor Gamarde. O scadere a acestora duce la cresterea pretului lor iar asta se traduce in cresterea pretului de la raft, astfel, punand produsele naturale intr-o zona inaccesibila multor categorii de consumatori. E de datoria noastra, a tuturor, sa ne asiguram ca acestea nu ajung pe ultimul raft si raman accesibile majoritatii prin protejarea mediului, prin garantarea unui mediu mai curat, prin reciclare si prin informare a celorlalti asupra consecintelor unui comportament poluant.
Unul din aspectele care mi-au placut la Gamarde este ca profitul obtinut in urma vanzarii produselor se intoarce inapoi in protejarea naturii prin investitii in protectia mediului, a dezvoltarii si inmultirii speciilor de albine polenizatoare, a atentiei pe care o acorda oricarui aspect, la orice pas, in intreaga activitate. Pentru ei, nu exista doar input-procesare-output si profit ci exista criterii riguroase de alegere a plantelor. Nu orice planta poate fi folosita in obtinerea produselor Gamarde ci doar cele care sunt certificate organic, nemodificate genetic, nestropite cu pesticide si plantate pe un teren pe care nu s-a facut anterior agricultura intensiva. Plantele astfel obtinute fac diferenta dintre ingrediente active curate si ingrediente cu urme de pesticide.
Totusi, drumul nu se termina aici, deoarece, pentru ca o planta sa fie destul de norocoasa ca sa ajunga ingredient activ intr-un toner sau intr-o crema, aceasta trebuie sa fie manipulata corect pe tot traseul ei sau de la culegere pana la extragere. Astfel. toate plantele certificate eco sunt culese manual pentru a reduce emisiile inutile de carbon prin folosirea masinariilor, se tine cont de timpii si distantele de parcurs si se alege mereu varianta cea mai optima, folosindu-se flota personala Gamarde.
Si totusi, desi ai ingrediente bune exista destule sanse sa le strici daca nu esti atent, asadar, masinariile care amesteca ingredientele sunt curatate cu abur iar ambalajele cu produsul final sunt facute din materiale reciclabile sau partial biodegradabile, toate fiind stocate in depozitele private ale companiei sub standarde stricte care respecta norme ecologice.
Gamarde s-a gandit ca toata treaba asta e tot insuficienta, asa ca a decis ca nu vrea sa fie doar una dintre acele firme care depune cateva eforturi pentru a fi catalogata “naturala”, asadar in loc sa isi usureze munca si sa foloseasca in procent de 5% produse sintetice sau chimice in produsul final, acesta a decis ca nu are nevoie de chimie atata timp cat alchimia naturii este de partea lui si poate obtine un produs 100% natural cu ajutorul biologilor si expertilor farmacisti. Astfel, Gamarde a fost primul brand din lume care a reusit sa devina 100% natural si sa excluda cele 5% de chimicale impuse de Cosmebio pentru certificare.
Cerinte COSMEBIO
- 95% minim din ingredientele vegetale provin din Agricultura Ecologica
- 95% minim din ingrediente trebuie sa aiba origine naturala
- 10% minim din ingrediente din produsul finit trebuie sa fie certificate organic
- 5% maxim din ingrediente pot fi chimice sau sintetice
- Refuzurile, deseurile, curatenia, dezinfectia energia si transporturile sunt monitorizate
- Standardele de depozitarea si de productie trebuie sa respecte normele de ecologie stricte
- clorul este strict interzis in procesul de curatare a masinilor de procesare
- Trasabilitatea completa a tuturor materiilor cosmetic prime si procesul lor de fabricatie
- Fiecare produs GamARde de ingrijire a pielii depaseste cu mult conditiile cerute de COSMEBIO prin folosirea de ingrediente 100% de origine naturala
Ce putem invata de la Gamarde?
Putem invata ca frumusetea si sanatatea sunt legate una de alta, ca profitul nu exclude protectia mediului si ca avem o datorie atat fata de generatiile viitoare cat si fata de noi. Comportamentul nostru ucide planeta, ne ucide casa si duce la disparitia speciei umane asa cum a dus la multe alte specii de-a lungul timpului. Totodata trebuie sa fim egoisti si sa ne dorim sa fim sanatosi si frumosi alegand marci precum Gamarde, care sunt atente cu mediul, sa facem alegeri nu in baza etichetelor sau a brandului ci in baza ingredientelor. Cand vom invata sa ne protejam singuri prin informare atunci nu vom mai fi vulnerabili in fata reclamelor mincinoase si prin obiceiul nostru vom aduce o minora contributie la diminuarea poluarii naturii.
Invata sa fii frumoasa si fa acel pas in plus pentru a sti ce pui pe tine in fiecare zi pentru a-ti atinge scopul. Nu exclude sanatatea din dorinta de a avea rezultate imediate si gandeste totul din perspectiva rezultatelor pe termen lung!
O zi frumoasa 🙂
XOXO