Cand am inceput aceste cursuri simple de salarizare ma gandeam ca va dura ceva timp pana le voi finaliza insa iata-ma ajunsa la cel de-al 12-lea modul din cele 16. Cate un modul pe luna face ca informatia sa vina gradual, sa aiba timp sa se sedimenteze in memorie, sa fie inteleasa pentru ca apoi, urmatorul curs sa vina deja pe o baza de cunostinte minime. Cu fiecare modul din setul de cursuri online salarizare, am invatat si am inteles multe lucruri referitoare la cum este intocmit salariul, aparent simplu, vazut de oricine altcineva care nu se ocupa de acest aspect.
Pentru angajati e simplu, salariul vine o data sau de doua ori pe luna, in functie de conditiile specificate in CCM sau ROI, insa pentru un responsabil de salarizare intr-o societate performanta sau de mari dimensiuni, acest lucru este de departe de a fi o munca simpla. Pentru fiecare angajat in parte trebuie sa tii cont de salariul de baza, de zilele de concediu de odihna, zilele de concediu medical, taxe, impozite, bonusuri, popriri, deduceri, etc, astfel incat, la final de luna fiecare angajat sa isi primeasca salariul corect.
Modulul 12 abordeaza “Relatia cu managerii” si aduce din nou in prim plan rolul dual pe care il poarta un angajat responsabil de salarizare in interiorul firmei: cel in relatia cu ceilalti angajati si cel in relatia cu conducerea. Intr-o organizatie, managerii realizeaza 4 tipuri de activitati: planificare, organizare si conducere, control si luarea deciziilor. Pentru a-si indeplini cu succes toate aceste atributii ei au nevoie de informatii contabile cat mai relevante, tocmai din acest motiv informatiile trebuie grupate in rapoarte. Aceste rapoarte sunt intocmite separat pe diferite activitati si de diferite persoane din cadrul organizatiei ce au diferite responsabilitati, dand la final o imagine de ansamblu a intregii activitati si redarea realitatilor actuale din intreprindere.
In relatia cu managerii, unele dintre cele mai importante rapoarte sunt cele contabile, astfel specialistul in salarizare trebuie sa stie ce date sunt sau nu relevante pentru a i fi incluse in rapoartele solicitate de conducere. Pe langa datele contabile acest modul arata si ce indicatori legati de personal ar putea fi inclusi in rapoartele destinate managerilor pentru a stabili performanta organizatiei.
Cu acest modul se incheie si capitolul 5, urmand ca in ultimele 4 module ce intra in detrimentul capitolului 6, sa fie abordat subiectul recompenselor.
Intre timp, va urez o si placuta si plina de bucurie.
XOXO
Salarizarea nu m-a tentat niciodată, dar cred ca as putea afla lucruri interesante.
Cred ca pentru cineva care lucreaza in domeniu, cursul asta e absolut vital.
Ai inceput anul in forta. Iti doresc mult succes in finalizarea acestuia. Trebuie sa imi reiau si eu cursul