Din modulul anterior am aflat ca motivarea angajatilor este importanta pentru mentinerea lor. Ambele module au fost parcurse in timp ce paraseam o organizatie in care am fost 6 ani, ceea ce m-a facut sa realizez ca uneori, banii nu sunt singurul factor motivant iar angajatul nu paraseste, de cele mai multe ori, firma ci, managementul.
In modulul actual din cursurile de salarizare urmate in ultimle 16 luni, se pune problema criteriilor de evaluare. In orice institutie, resursa umana este una dintre cele mai importante, daca nu chiar cea mai importanta, iar administrarea, evaluarea si motivarea ei constanta sunt principalele aspecte pe care trebuie sa se concentreze fiecare bun manager daca vrea sa nu isi piarda competentele-cheie si sa isi asigure o rotunjire a veniturilor in timp ce isi pastreaza avantajul competitiv fata de concurenta.
Pentru ca un angajat sa fie evaluat trebuie sa trecem dincolo de factorul subiectiv si sa se stabileasca niste criterii obiective in urma carora sa se poate face o evaluare corecta. Totusi, ca pentru intreaga procedura sa fie transparenta si legitimita trebuie sa se tina seama de faptul ca aceste criterii trebuie sa fie aduse si la cunostinta celor care urmeaza a fi evaluati pentru a-si modela si gandi actiunile in cadrul firmei. Evaluarea este ca un joc organizational: regulile trebuie sa fie publice, schimbarea lor in timpul perioadei de evaluare nu este permisa iar consecintele atingerii sau nu a unui grad de competenta trebuie sa fie cunoscute in avans. Astfel, un angajat care atinge si depaseste cu mult gradul de eficienta/competenta solicitat pentru postul sau trebuie sa stie ca va fi rasplatit, asa cum si cel care nu atinge treapa profesionala solicitata trebuie sa stie ca va fi mustrat.
Asadar, specialistul in salarizare trebuie sa tina seama de 3 aspecte inainte de a enunta criteriile de evaluare: conformitatea cu prevederile legale, simplitatea operatiunilor de evaluare si eficienta sistemului de administrare pentru angajati. Asta inseamna ca daca intregul sistem de evaluare nu aduce niciun beneficiu angajatului, sau aduce unul onorific sau nesemnificativ, e posibil ca ei sa nu isi doreasca decat sa ramana pe linia de plutire si sa nu fie motivati sa isi creasca productivitatea. La polul opus, daca mustrarea este prea dura sau implica afectarea veniturilor, e posibil ca un angajat valoros sa plece. Asadar, tine de specialistul in salarizare sa aduca echilibru intregului sistem de motivare pe baza criteriilor de evaluare.
Mai mult nu va spun, va las sa descoperiti in modulul nr 16, ultimul din cursul de salarizare.
O zi minunata!
XOXO
Cursurile celor de la Eurocor mi se par super utile si sunt pline de informatii utile! Ma bucur ca au o diversitate atat de mare in ceea ce priveste domeniile alese.
Felicitari, cred ca ai devenit experta de acum 🙂 Tu stii cel mai bine cum e treaba cu salarizzrea
wow, felicitari! ma bucur ca ai ajuns la final cu bine si ai aflat atat de multe lucruri noi pe parcursul cursului. si eu ma pregatesc sa parasesc organizatia si cred ca ai dreptate, nu parasesti firma, cat conducerea!
Foarte utile si de mare ajutor mi se par cursurile eurocor. Chiar ar trebui sa fac si eu unul.
Felicitari pentru finalizarea cursului și pentru perseverenta.
Ooo, deja ai terminat cursul? Harnicuta tare ai fost, felicitari!
Constincioasa si sarguincioasa ai reusit sa te apropii de final. Ma bucur ca a fost o experienta placuta pentru tine
Sunt niste informatii chiar folositoare, asteptam si urmatorul modul.
Ce tare! Chiar te-ai tinut de cursul acesta! Super! Felicitari!
Oho, a tinut ceva cursul acesta! Inseamna ca ati aprofundat chiar foarte bine subiectul, ceea ce e super!