“A schimba sau a repara?” – Aceasta este intrebarea la care orice Sofer trebuie sa raspunda! 

Deseori a trebuit sa alegi dintre a schimba sau a repara o componenta defecta, care nu mai functioneaza corespunzator? Ti-a fost recomandat adesea sa iei o piesa noua, desi cea veche putea sa fie „salvata”? Cand este vorba de componentele unui automobil nu ar trebui sa fie facute compromisuri, in mod special cand acestea pot afecta sanatatea si buna starea generala a soferului si a familiei sale.

Daca vrei sa fii sigur ca masina ta functioneaza in parametrii optimi, fara sa fie suprasolicitata, fara sa fie nevoie sa faci investitii inutile care pot fi evitate, citeste acest articol si descopera cum sa faci cea mai buna si sigura alegere cu privire la autovehiculul pe care il conduci! Practic, orice piesa a masinii poate sa fie inlocuita, insa, periodic, datorita uzurii, nu toate componentele trebuie sa fie schimbate.a schimba sau a repara

Cele mai comune 3 componente care trebuie schimbate periodic la masina!

Fiecare piesa din care este compusa masina trebuie sa functioneze perfect, astfel incat sistemele principale ale automobilului sa dea randament maxim. Functionarea in parametrii optimi a componentelor depinde de mai multi parametrii variabili in mare parte, care insa pot fi controlati prin efectuarea unor investigatii periodice la service-ul auto. Desi fiecare piesa a automobilului este importanta si niciun simptom pe care il prezinta masina nu trebuie neglijat, printre cele mai comune piese care necesita inlocuire se numara:

  1. Garnitura de Chiulasa

Intra si afla pe revizieautoservice.ro cat costa sa schimbi Garnitura de Chiulasa, dar si cat timp dureaza interventia. De buna starea acestei piese depinde motorul si circularea continua a antigelului prin furtunele de racire, asa ca nu trebuie ignorate simptomele care semnaleaza defectarea sa, precum:

  • Supraincalzirea constanta a motorului;
  • Pe teava de evacuare iese fum alb;
  • Prin evacuare este eliminata apa in exces (doar daca iese si fum alb);
  • In rezervorul antigelului apar bule de apa, la fel ca in radiator.

Defectarea acestei piese se poate datora uzurii, insa ea poate incepe sa nu mai functioneze corespunzator si pentru ca nivelul antigelului scade foarte mult. Supraincalzirea automobilului poate avea si alte cauze, fiecare dintre acestea necesitand un control amanuntit la un service auto, in cel mai scurt timp.

  1. Filtrele 

Indiferent ca este vorba de filtrul de aer, de polen, carburant sau ulei, nu trebuie sa fie neglijata calitatea acestora, nici nivelul lor de curatare. Recomandat este ca acestea sa fie verificate periodic la service, ele neavand un interval standard la care ar trebui curatate. Mentenanta lor depinde foarte mult de zonele prin care a fost folosita masina, astfel, daca ai circulat cu automobilul foarte mult prin zone de munte, filtrele de aer si polen vor necesita o curatare la un interval mai mic de timp decat daca ai fi circulat prin oras. Totodata, curatarea filtrului de ulei si carburant este direct legata de consumul pe care il are automobilul, in functie de marca, seria si modelul sau, dar si de uzura motorului.a schimba sau a repara

  1. Placutele de frana

 Este recomandat ca atunci cand un automobil este achizitionat la “mana a doua” sa fie realizata o verificare completa la un service auto, placutele de frana trebuind sa se afle in topul componentelor verificate. In cele mai multe cazuri, inlocuirea acestor componente ar trebui facuta la maxim 50.000 km, insa limita variaza in functie de calitatea placutelor de frana si de uzura acestora. Datorita posibilitatii de incompatibilitate dintre placutele si discurile de frana (care se pot schimba la maxim 60.000 km), este ideal ca cele doua seturi sa se schimbe simultan sau la o perioada cat mai scurta de timp, astfel incat atunci cand se monteaza noile discuri, placutele sa nu aiba deja urme de uzura. 

Pe lista celor mai comune simptome ale placutelor de frana defecte se numara zgomotele neobisnuite care apar la franare. Odata ce a fost observata aceasta schimbare, nu trebuie amanata o vizita la un service auto!

 Orice automobil are nevoie periodic de o vizita la un service auto pentru a efectua un control amanuntit asupra componentelor sale principale. Acest lucru este recomandat de catre specialisti sa fie facut de doua ori pe an, in mod special la trecerea din sezonul rece in cel cald si viceversa. Totodata, in acest control se observa nivelul de uzura al filtrelor si gradul de functionalitate al automobilului, testandu-i-se limitele.

Sursa foto – ShutterStock.com

Lasă un răspuns